Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Látogatók száma

Kert tervek 2010

2010.01.16. 23:13 ..tomi..

Sziasztok!

Majd két hónap telt el utolsó bejegyzésem óta. Őszintén szólva az elmúlt két hónapban  a felgyorsult esemnyek hatására nem nagyon foglalkoztam  a  kert-bloggal.  

Mint minden januárban idén is megérkezett az első kertészeti csomagküldő szolgálat katalógusa a héten, a másik nagy cég katalógusát jövőhétre várom, így szokták, 1 hét külömbséggel küldeni. Ismét rengeteg ötletem van, persze azt hiszem ennek csak a fele, ha meg lesz valósítva. Azért leírom a terveket, hátha mégiscsak belefér az idei évbe. Őszintén megvallva új növények telepítését idénre és az elkövetkező évekre nem nagyon tervezek, a kutya érkezése miatt, bár  1-1 növény még belefér. Április végén kerül hozzám, és ez a kertszezon lesz az első kutyás szezon. Talán azért sem tervezek idénre nagy dolgokat, mert kivárom míg a kicsi kinő a szeleburdiságból, abból, hogy mindent megrágcsáljon. Aztán ismét lehet kertelni.

1, Rendelni fogok egy Clematis Montana Rubens-t, mert régi nagy kedvencem, de eddig nem találkoztam vele, így hogy házhoz szállítják nagyon kényelmes. :D

2, A terveim szerint egy citromsárga muskátli fogja idén díszíteni a terasz egy szegletét, köré pedíg a virágpiacról fogok hozni lila színű lobéliát.

3, A konyha ablakot idén is a hagyományos pirosszínű álló muskátli fogja díszíteni.

4, A terasz körül álló cserepekbe idén egyféle növényt teszek,  záporvirágot minden mennyiségben. Nagyon szeretem, mert szép, gazdagon virágzik, és nem kényes!

5, A fák tövét idén ismét be fogom ültetni büdöskével, két évig nagyon szép volt de aztán valamiért  tönkrementek korábban, így tavaly mással próbálkoztam. Idén visszatérek rá, mert gazdagon virágzik, szép színes, és a kellemetlen szaga talán elijeszti majd a kiskutyát. (Én szeretem az illatát, csak ha sokat fogdosom akkor kiütéses leszek tőle :-( ) Már a napokban szeretném elvetni a palántáknak valót, csak az a baj, hogy nincs bent egy szabad ablakunkpárkányunk sem, ahova a magtálcákat tehetném.

6, A nagy aranyág bokor alá fogok ültetni valódi alpesi cikláment. Nagyon kedvelem ezt a növényt, és már nagyon várom, hogy ősszel a káprázatos színű virágaival díszítse a kertet.

7, Az előkertben a sövényből kivágott átjáró megkapja a fa boltíves átjárót, amire feketeszemet, később futórózsát szeretnék futtatni. Már nem annyira biztos, hogy a két tuját kivágjuk, az is lehet, hogy csak levágunk a tetejéből. Tavasszal jön egy mester és megmondja mit lehet  vele tenni.   

                                                                                           Kb. ezeket szeretném megvalósítani idén. Nem tudom mi fog megvalósulni belőle, de a tervek egyértelműek.  MIndenképp kell gondolkodnom valami dekoratív kerítésben a tavam köré, mert nagyon félek, hogy a kiskutya beleesik. A másik ok, hogy mivel felnőttként hosszú szőrű lesz, ezért a meleg nyári napokon nem szeretném a kutyát a tóban hűsölve találni.  Talán egy vadászkerítés lesz a megoldás.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tomikertje.blog.hu/api/trackback/id/tr751678218

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pedke 2010.01.17. 09:12:30

Heló! Látom már te is készülsz a tavaszra. Csak jöjjön minél előbb.
Örülök,hogy végre te is bekutyásodsz:-))
A tavadtól meg nem kell nagyon féltened, ha megtanítod neki, hogy a tó ttabu számára, akkor nem fog kárt tenni benne és magában sem.
Az én kutyáimmal sose volt gond e téren.
A spánielem amikor még nagyon pici volt,egyszer a tó partján vakarozott és beleborult. Kicsit meglepődőtt, de szépen kimászott.
Én nem keríteném be, fölösleges pénz kidobás, csak nevelés kérdése.Szerintem tnálad se lesz gond, sokat fogsz vele foglalkozni, nevelni

szutshedi · http://gizgazok.blogspot.com/ 2010.01.17. 10:27:05

Pont tegnap gondoltam arra, hogy régen írtál. Jó kis tervek!
A záporvirág akkora nagy áldás, gyönyörű szépek és mindent kibírnak. A hagyományos piros állómuskátliknak pedig gondját kell viselni, mert egyre kevesebb helyen látni.

..tomi.. 2010.01.17. 14:19:56

@Pedke: Szi!
Remélem nekem sem lesz belőle problémám, ám az afgánok különösen híresek a makacsságukról, és nagyon önfejűek. Minden megtesznek annak érdekében, hogy a nagy nyári meleget átvészeljék hűvösben. Nem ritán méter mékly gödröket ásnak az udvarban és oda fekszenek, és a megmártózás sem ritka, arról nem beszélve, hogy a kert tóban élő halak lesznek a legjobb játékok a számára. Több afgános ismerősöm is ezt mondta, ők csak tudják... Remélem nálunk nem lesz belőle probléma.

..tomi.. 2010.01.17. 14:21:47

@szutshedi: SZia!

Ezek a tervek, remélem minél többet meg tudok belőle valósítani. A záporvirágot meg nemcska a cserepekbe szánom, hanem ki is fogok ültetni belőle a virágágyásokba, a szabadon maradt részekbe-helykitöltőként.

Krisztinca · http://krisztinca.blog.hu/ 2010.01.27. 06:30:20

Hajrá, hajrá! Én is nézegettem már a katalógusokat, de csak ötletadónak. Inkább megkeresem a kertészetekben, amit szeretnék, és magam választom ki. Aztán végül lehet, hogy 1-2 dolgot én is rendelek, elcásbulok... :-)
Az egyik elején porcsinrózsa virít, ki is találtam, hogy a járda mellé egy csíkban kiszórok magokat, hadd színesedjen az a rész is...

..tomi.. 2010.01.27. 16:50:39

@Krisztinca: Szia!

Én is tervezgettem, nézegettem, ám a terv most teljes egészében borult. Nem rendelek sehonnan semmit, ez már tuti. Február 1-től 3 hónapig leszek gyakorlaton az Oázis kertészetben. Ennyi idő alatt azt hiszem rengeteg növényt fogok megismerni, és természetesen amit a pénztárcám enged azt meg is venni a kertbe. Már meg is találtam a vigyél haza asztalt, ahol a már elvirágzott, és így meg nem vásárolt orchideák vannak.
A hétvégén lesz a szülinapom, és a boltívet meg is kapom. Már be is szereztem a boltív beborításához szükséges növényeket. Kék hajnalkát, és futó sarkantyúkát.A kék és a sárga-narancssárga keveréke fogadja majd a látogatókat.Később majd futórózsával szeretném benöveszteni a boltívet, méghozzá Eden-nel.
A régi szomszédasszony egyszer szórta el a porcssinokat, aztán évekíg nyílt nála. Ők elköltöztek, az új lakók meg nemtudom mit csináltak, de már nincs tele az előkert porcsinnal. Hálás kis virág, csak kevés ideig él 1-1 virág rajta.
süti beállítások módosítása