Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Látogatók száma

Elcsendesül a kert...

2010.10.21. 22:48 ..tomi..

Sajnos elérkezett ez az idő is. Ma estétől már fagy várható. Az előbb voltam kint a kutyussal, 3 fok volt. :( Nagyon szép napsütéses idő volt ma, tevékenykedtem is a kertben. Igaz a szél borzasztóan nagy volt, és hideg. Már pár hete behortam a házba a legérzékenyebb növényeket (trópusi származású szobanövények, hibiszkuszok). Az edzettebbeket, -mint a Majomfa, illetve az Aszparágusz és a Kaktuszok - ma vittem be a garázsba. A mediterrán származású, és a fagyot pár fokig elviselni képes növényeket(Leanderek, pálmák, egyes kaktuszok) behordtam a fedett teraszra, ahol nyáron a szobanövényeim vannak (fotón).

A kert teljesen kiürült. A növények nagy része már elvirágzott rég. Talán 1-2 színes  levél, ami feldobja a látványt, illetve a díszfüvek. Ma kihúztam a földből a koktélparadicsomot is.  Leszedtem róla több, mint 3 kg ,-még zöld - paradicsomot. Most egy kísérletet végzek velük. Mint ismeretes a fürtös paradicsom azért  kapható egyszerre érett formában, mert etilén gázzal érlelik  meg a még zöld paradicsomszemeket, amik egyszerre érnek be. A banán gyorsan elkezd tönkremenni, és a rothadása során etilén gáz szabadul fel belőle. A koktélparikat kitettem egy tálcára, holnap veszünk banánt, és 1et beteszek a tálcára, majd egy zacskót húzok a tálcára. Remélem az etilén gáz hatására a paradicsomok megérnek. El sem hiszem, hogy idén ilyen szép volt a pari. 3 m magasra felkúszott! Rengetegett gyümölcsöt ettünk róla, a fagyasztóba is jutott bőven. A banánról jut szembe, még nem kezdtem előkészülni a téli fagyvédelemre. Ma annyit csináltam, hogy az áltörzsek köré csavartam egy ún. csőhéjat. Ez egy szivacsszerű dolog. Fűtéscsövek szigetelésére használják, hogy a meleg ne tudjon kiszökni. Ebből kifolyólag, nem is szellőzik. Úgy csavartam fel a törzsekre, hogy nem értek teljesen össze, így egy része tud levegőzni a törzsnek. Persze nappalra leveszem ezeket, csak addig maradnak este amíg fagy. Holnap a banán köré elkészül a nádfonatos takarás, ha jön a nagy hideg, csak fel kell tölteni falevéllel, és a favágás során keletkezett több zsáknyi faforgáccsal. Remélem idén sikerül kiteletetni a törzseket is. Ha sikerülne, akkor tavasszal nem nulláról kellene indulnia a banánnak, hanem kb 60-70 cm-ről. Így a növény akár a 3 m magasságot is elérhetné. Szép lenne....

 

 

 

 

 

 

 

 

 Lassan elcsendesül a kert! Minden cserepes beköltöztetve védett helyre, a fák megmetszve. Még egyszer lenyírom a füvet, és talán idén már nem is kell többször. Még kiszórok némi trágyát, felkupacolom a rózsákat, majd ha kell. Már kitettem a madáretetőt, amit kicsit fel is díszítettem, igaz cinkét még nem láttam benne. Érdekes, mert a konyhaablakból átlátok a szomszéd kertjében álló cseresznyefára, amin szintén van etető. Rengeteg benne a cinke! Hozzánk csak elfogyasztani járnak a magokat. :(

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Korábban írtam már a kertről, amit rendben tartok. Lassan ott is minden téliesítésre kerül. A mediterrán növényeket ott is behúztam a falhoz (Leanderek, Pálmák). Igaz, még legalább 1 hónapig nem szeretném behordani őket. Nekik jobb kint még ilyenkor. Még a fákat kell  megmetszenem (almafa, és több körte, és még a rózsákat is), valaminta a rózsaágyást kellene még 1 kicsit fellazítani. A terrakotta edényeket, amfórákat, a kerti padokat be kell vinni a garázsba, és a szobrokat becsomagolni fóliával, hogy  ne szívják meg magukat vízzel, és nehogy a tél folyamán szétfagyjanak. Van még  mit csinálni, de örömmel látok neki, mert ha beköszönt a tél, hónapokig csak vágyódom majd a kerti munka után...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tomikertje.blog.hu/api/trackback/id/tr892389853

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása