Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Látogatók száma

Kert tervek 2011, és még amit idén meg kell oldani

2010.10.05. 23:42 ..tomi..

Van már jópár ötletem a következő szezonra is. De  még mindíg van amit idén meg kell csinálnom. Van egy árnyéki  virágágyásom. Elég kesleny, szinte csak 1 sáv. Ott vannak a hortenziák, hosták, és a páfrányok. Terveim szerint azt az ágyást kiszélesítettem volna majdnem 1-1,5 méteresre. Igen ám, de amikor Aziz a kutyusom őrült rohangálásba kezd ott szalad el. Attól félek, hogy hiába csinálom meg az ágyást, ő átszalad rajta. Valószínűleg el fogom keríteni, amíg megszokja, és a növények megerősödnek. Azért ilyen sietős, mert vettem pár páfrányt, és hostát még, illetve szeretném átültetnia 2 Tűzgyöngyvirágomat (Heuchera). Ha nem teszem el őket télire, akkor attól félek a cserépben nem maradnak meg még akkor sem ha behozom őket. ( Na nem mintha még lenne idebent helyem:)  )

Jövő évi tervek:

1, -minden fa köré szeretnék ültetni díszdohányt (Nicotiana). Idén ültettem 3 palántát, és azt kell mondjam igencsak szép lett. Mai napíg tele van virágokkal, és nemcsak  fehérben létezik, hanem  rózsaszínben, pirosban. Én a fehérem mellé fogok pirosat is ültetni. Ezt a pirosat véletlen fedetem fel, útban a kedvenc díszállatszaküzletembe menet. Egy kép az én fehéremről. Nagyon elégedett vagyok vele, mert június óta folyamatosan virágzik. Dél körül összecsukódik kicsit, majd újra kinyílik. Kb. 40 cm magas volt, és majdnem 60 cm. széles, igaz  háromszögbe volt ültetve a 3 tő.

2, -Folytatom a sövénykapu metszését, a ha olyan ütemben nő, mint idén, akkor jövőre még nem is, de a rákövetkező évben már teljesen zárni fog. Az átjáró 2 szára el fogja érni a kellő magasságot, már csak a boltívet kell majd kialakítani. 

3, -Az ablakokba, és a kút cserepeibe idén piros muskátli volt, jövőre más színt szeretnék, talán rózsaszínt.

4, -Van egy tavaszi rózsa ágyásom, ahol 4 rózsa volt rombusz alakban, sajnos 1 kifagyott (Barkarole), 1 pedíg semmire sem ment a 2 év alatt (Atol), ezért őt kidobtam. Azt az ágyást szeretném felújítani, a 2 hiányzót pótolni (illetve rendeltem 2 angol rózsát, ők mennek majd oda, csak nemtudom mikor fognak megérkezni), és középre egy törzses rózsát szeretnék majd ültetni.

5, -Büdöskéből idén nem vetettem, de nagyon hiányzott a kertből, így jövőre az is lesz jópár tő.

6, -Szeretnék sok gyűszűvirágot ültetni. Próbáltam magvetéssel, de jött össze. Sem a bolti mag, sem a saját vetés nem csírázott ki. Remélem a virágpiacon újra lehet majd palántát kapni.

Azt hiszem ennyi tervem van a következő szezonra. Nem sok. Az idei tervek közül is csak 1 valósult meg , -a sövénykapu.

Zárásnak egy kép az egyik hibiszkuszomról.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tomikertje.blog.hu/api/trackback/id/tr92348577

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása